How was the annual meeting that integrates the technology and appliances industry throughout the country
More than 350 brands participated in the fourth edition of Electronics Home Argentina, an event that promotes the union in the sector. What are the latest market trends presented at this summit.

By Infobae
The fourth edition of the event Electronics Home Argentina gathered the main actors in the country of the items of Appliances, home articles, telephones, computer science, furniture, mattresses and design.
More than 350 local and foreign brands gathered from July 10 to 12 in the Costa Salguero Center from the City of Buenos Aires, in this fair that integrates the entire sector and that included a cycle of conferences on the most relevant themes in the segment.
More than 350 brands participated in the fourth edition of Electronics Home Argentina, an event that promotes the union in the sector.
"Estamos muy contentos porque la cuarta edición de Electronics Home He showed that this fair is, more and more, a meeting point of the national industry. Every year we gather more important merchants and more brands. It is a great showroom de productos y lanzamientos", manifestó Carlos Clur, presidente del Electrolar group.
In this fourth edition, new categories were presented and more than 1,500 products were exhibited. With a space of 5,000 square meters and more than 100 stands, the exhibition brought together the main brands and a specialized audience, which created an environment conducive to the networking and the development of new businesses.
More than 1,500 products and more than 100 stands at 5,000 m2 for three days that meeting the entire national sector (José Quiroga)
An integration and technological advance event
Electrolar group y Azul Play organize annually Electronics Home Argentina With the aim of presenting new technologies and home products, in addition to promoting new businesses and strengthening links between manufacturers, distributors and buyers.
It is an exclusive event for professionals in the sector and the corporate market that stands out for its international approach and its ability to integrate different actors in the industry.
"Para fomentar el networking, invitamos a más de 200 compradores de todo el país; vino gente desde Misiones, de Tierra del Fuego, Córdoba, Santa Fe, zona de Cuyo, entre otros. Es un evento verdaderamente federal. Lo que permite este encuentro entre la industria y el comercio es, justamente, generar más y mejores negocios", expresó Juan Cruz Martín Grondona, director comercial de Electronics Home.
Electronics Home promotes new businesses and expands the links between manufacturers, distributors and buyers throughout the country and the region (José Quiroga)
Meanwhile, the conference cycle addressed different topics of interest in the sector. One of them was in charge of TENDANUBE, que presentó las "Tendencias de e-commerce en la categoría Electrónica & Hogar".
For its part, Hisense -conocida mundialmente por sus productos de televisión, electrodomésticos y equipos de climatización- analizó la "Democratización del acceso a la Tecnología", mientras que la consultora de análisis de mercado GFK ofreció una disertación sobre "Resultados y tendencias del mercado de electrodomésticos en Argentina".
"Desarrollamos la revista sectorial Integración Empresaria que une a la industria y al comercio desde hace 27 años. Pero hoy es el momento del año en el que nos encontramos cara a cara todos los actores principales de este mercado", agregó Martín Grondona.
Carlos Clur, presidente del Grupo Eletrolar (José Quiroga)
Nuevas categorías en la edición 2024
Este año se sumaron importantes empresas como sponsors de Electronics Home. Tiendanube Evolución se destacó con su propuesta de e-commerce diseñada para expandir el canal online de medianas y grandes empresas. En tanto, Fiserv, un proveedor global de pagos y tecnología financiera, y Ringo Publicidad, referente en la fabricación de productos para la comunicación visual, también apoyaron el evento.
Asimismo, la feria introdujo novedades en sus categorías, que incluyeron electrodomésticos, TV y audio, celulares, informática, gaming, artículos para el hogar, tiempo libre y juguetes, cuidado personal y salud, colchones y sommiers, muebles y bazar, iluminación y movilidad. Esto refleja la evolución y diversificación del mercado, así como la necesidad de adaptarse a las demandas y tendencias actuales.
Juan Cruz Martín Grondona, director comercial de Electronics Home (José Quiroga)
Una feria en expansión
La experiencia acumulada de Grupo Eletrolar, organizadores de eventos como Latin American Electronics International Trade Show y Eletrolar Show en San Pablo, Brasil, aportó un respaldo significativo a Electronics Home.
"Estaremos también con Latin American Electronics, en Brasil, con 36.000 metros cuadrados de feria, la más grande de la región. Y el próximo año haremos tres semanas seguidas de ferias que incluye nuestra primera participación en México", indicó Carlos Clur.
"También se le suma Latin American Electronics: un punto de encuentro de la industria y el comercio, no solo nacional sino internacional. La idea de hacer eventos en los tres principales mercados es integrar cada vez más al sector de artículos para el hogar", concluyó el ejecutivo.
De este modo, Electrolar group se consolida como un actor clave en la creación de encuentros esenciales para la industria y el comercio, no solo en la Argentina, sino en toda la región. Para más información se puede ingresar aquí.
Fuente:
Latest news
Outstanding sector